czwartek, 27 czerwca 2013

Podróże Marzeń - Kocham Włochy!

Odcinek 5

Zakładka – Podróże Marzeń

Mam jedną życiową dewizę – nigdy nie wracać w to samo miejsce!  Ciągle wybierać nowe, kolejne, tak, żeby wystarczyło życia na poznanie i zobaczenie maksymalnie dużo, tyle, ile tylko się da! Tylko że ta moja zasada ma jeden wyjątek...Włochy!
To kraj  który odwiedziłam już wiele razy, ale ciągle chcę tam wracać! I choć byłam już w kilku, kilkunastu krajach świata, to moim ukochanym, najpiękniejszym miejscem na ziemi są właśnie WŁOCHY!! Nie potrafię Wam tego dokładnie opisać, tam jest jakiś taki niepowtarzalny klimat, ci ludzie, te przepiękne, urokliwe miejsca, zaułki, knajpki, operowe arie na domowych tarasach śpiewane przez co-drugiego Włocha, szczerość i serdeczność spotykana na każdym kroku – to wszystko sprawia, że pokochałam Włochów i Włochy!!!
I już od lat tli się w moje głowie takie marzenie, żeby na późną starość przenieść się właśnie tam! Poszukać jakiegoś skromnego, małego domku, gdzieś na zboczu jednej z gór Toskanii  i tam spędzić ostatnie lata! Bo zapewniam Was – jeśli choć raz wyjedziecie do tego kraju, to tak jak ja, już zawsze będziecie chcieli tam wracać!
Przeżyłam już pół wieku i z perspektywy doświadczenia i lat, dochodzę do jednego wniosku: lepiej jest zobaczyć, poczuć, przeżyć – niż mieć... bo to co przeżyjecie i zobaczycie, to Wasze! I jest dokładnie tak, jak to śpiewa Karpiel-Bułecka – „boso się rodzimy i boso umieramy” – nic nie weźmiemy ze sobą...
A żeby przybliżyć Wam „moje” włoskie klimaty załączam kilka fotek i szczerze namawiam – wybierzcie się tam koniecznie !!! 

Castiglione della Pescaia,  Toskania

Baunei, Sardynia
Bosa, Sardynia
Maratea, Basilicata
Melendugno, Apulia
Otranto, Apulia
Ressia, South Tyrol
San Vito lo Capo, Sycylia
Santa Marina Salina, Sycylia
Santo Stefano di Sessanio, Abruzzi
Vernazza, Liguria
Salo
Jezioro Garda, Trentino

Wkrótce napiszę Wam więcej o tym pięknym kraju!
Tymczasem
Do usłyszenia!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz